fbpx

Jak prawidłowo odżywiać się jesienią?

10 października 2019 Bartosz Klita

Jesień wcale nie musi oznaczać przeziębienia, spadku energii do działania, osłabienia i gorszego samopoczucia. Odpowiednio skomponowana dieta na jesień pozwoli Ci w pełni czerpać z każdego dnia, uniknąć chorób, a do tego utrzymać satysfakcjonującą sylwetkę. Przekonaj się, co jeść jesienią, żeby wyglądać i czuć się świetnie!

Rozgrzej się!

Jaka dieta na jesień jest najlepsza? Rozgrzewająca, obfitująca w witaminy i minerały. Nic nie pozwoli Ci się tak rozgrzać, jednocześnie dostarczając do organizmu tego, co najlepsze, jak warzywne zupy oraz kremy. Postaw na tradycyjny rosół lub wybierz dynię, bataty, pomidory czy paprykę, dodaj korzenne przyprawy i przygotuj pełen smaku i aromatu rozgrzewający krem. Jeśli zastanawiasz się, co jeść w chłodne dni, potrzebujesz się ogrzać, ale nie masz czasu, by przygotować wielowarzywną zupę, kremy są idealnym rozwiązaniem. Przyrządza się je szybko, nie są zbyt kaloryczne i stanowią pyszny sposób na głód. Taka dieta na jesień to czysta przyjemność!

Pamiętaj też o jesiennej herbacie - z cytryną, miodem, imbirem, goździkami, anyżem, cynamonem… Tylko wyobraź sobie ten niepowtarzalny zapach, perfekcyjny smak i przyjemne uczucie ciepła w żołądku.

Jesienna dieta od samego rana

Odpowiednio zbilansowana dieta zapewnia energię na cały dzień i jest podstawą dobrego samopoczucia. Zadbaj więc, aby Twoja dieta na jesień zaczynała się każdego dnia od pożywnego śniadania. A zatem, co jeść jesienią na śniadania? Postaw na ciepłe owsianki i jaglanki, do których możesz dodać rozgrzewające przyprawy korzenne, suszone owoce czy orzechy. A co jeść w chłodne dni, kiedy nie masz ochoty na słodkie śniadanie? Postaw na jajecznicę z pomidorami czy ciepłe tosty z szynką i warzywami.

Dieta na jesień, czyli dieta na wzmocnienie odporności

Jaka jeszcze powinna być dieta na jesień? Jesienny jadłospis powinien przyczyniać się do wzmocnienia odporności, bo jak wiadomo, o tej porze roku jesteśmy bardziej podatni na przeziębienia. Warto więc zadbać, żeby posiłki w diecie na jesień obfitowały w warzywa i owoce, które dostarczają dużej ilości witamin i minerałów, a także regularnie spożywać tłuste ryby morskie, a słodkie przekąski zastąpić orzechami i pestkami dyni. 

A zatem, kiedy nadchodzą deszczowe dni, a Ty zastanawiasz się, co jeść jesienią, sięgnij np. po:

  • makrelę, śledzia, łososia - zawierają dużą ilość witaminy D, tak ważnej jesienią i zimą, kiedy słońca jest zdecydowanie mniej niż latem. To ona pozwala organizmowi walczyć z wirusami;
  • szpinak, kiszoną kapustę, owoce dzikiej róży, jagody, kiwi i cytrusy - dieta na zwiększenie odporności powinna w nie obfitować, ponieważ zawierają dużą ilość witaminy C;
  • marchew, brokuły, pomidory, paprykę - bogata w nie dieta na jesień pozwoli uzupełnić zapotrzebowanie na witaminę A, która stymuluje układ immunologiczny.

Wiesz już, co jeść jesienią, ale jeśli nie masz czasu na przygotowywanie wartościowych posiłków, postaw na catering dietetyczny i miej pewność, że odżywiasz się zdrowo!