fbpx

Co jeść wieczorem?
Co można jeść, żeby schudnąć?

8 stycznia 2020 Bartosz Klita

Co jeść wieczorem, żeby schudnąć? Wiele osób zadaje sobie to pytanie, znajdując odpowiedź w znanym powiedzeniu "Śniadanie zjedz sam, obiad z przyjacielem, a kolację zostaw wrogowi". Takie podejście jest jednak nieprawidłowe i nie ma nic wspólnego z zasadami na temat tego jak zdrowo się odżywiać. Sprawdź jakie grupy produktów najlepiej jeść wieczorem i o jakich wskazówkach trzeba bezwzględnie pamiętać - nie tylko po to, aby schudnąć, ale też po to, aby zachować bezpieczny i zdrowy styl życia. 

Co jeść wieczorem, żeby schudnąć?

Zanim przeczytasz o tym co można jeść wieczorem, żeby nie przytyć, przypomnij sobie najważniejszą zasadę zdrowego odżywiania. Kluczem do sukcesu jest regularność posiłków - i dotyczy to każdego człowieka. Ostatnią porcję jedzenia powinno się spożywać się średnio 2-3 godziny przed snem - tak, aby organizm mógł ją strawić jeszcze przed zasnięciem. Z tego powodu kolacja powinna być więc lekkostrawna i mała objętościowo. Szacuje się, że to ok. 20% zapotrzebowania dziennych kalorii. Jakie produkty najlepiej zjeść wieczorem - nie tylko wtedy, kiedy celem jest utrata kilogramów?

Warzywa surowe lub gotowane

Na kolacje najlepsze będą warzywa - gotowane lub podawane na surowo. Szczególnie korzystne są pomidory, które w 93% składają się z wody. Warzywa warto skomponować w postaci sałatek lub na kanapkach - najlepiej z pełnoziarnistym pieczywem lub chudym serem twarogowym. Wieczorem można zjeść też lekką, warzywną zupę - chociaż kojarzy się z obiadem, bardzo dobrze pasuje do kolacji. Ciepła zupa rozgrzewa organizm i uzupełnia potrzebne witaminy

Produkty pełnoziarniste

Produkty pełnoziarniste są ważnym elementem codziennej diety - w tym także wieczornej. Trzeba jednak pamiętać, aby pełnoziarniste kasze, makarony czy pieczywo, nie stanowiło większości posiłku, a było jego uzupełnieniem. Każdy rodzaj diety ma w swojej podstawie pełnoziarnistą żywność. Jej zaletami są między innymi: regulacja metabolizmu i zapobieganie odkładania nadmiernej tkanki tłuszczowej.

Nabiał

Według amerykańskich badań wykonywanych na grupie mężczyzn, ci, którzy zjedli wieczorem 30 g białka, poprawili swoją przemianę materii dużo bardziej niż mężczyźni, którzy nie zjedli niczego. Chude, białe mięso, jajka na twardo i jogurty naturalne (lub typu greckiego) to najlepsze źródła białka i witamin tj. A, B1, B2. Wiele osób zastanawia się czy rzeczywiście można jeść nabiał wieczorem i nie przytyć? Jeżeli zachowany zostaje wspomniany odstęp czasowy i prawidłowa objętość posiłku, to spożywanie nabiału korzystnie redukuje tkankę tłuszczową. Daje też uczucie sytości, które zapobiega nocnemu podjadaniu - najczęstszej przyczynie otyłości. 

Czego nie jeść wieczorem? 

Planując kolację, wyeliminuj z niej słodycze i owoce, które powodują wyższe stężenie glukozy we krwi. Konsekwencją tego jest wzrost apetytu, który może zasugerować zjedzenie większej ilości porcji niż jest to rzeczywiście wskazane. Unikaj też fast-foodów oraz potraw smażonych, grillowanych czy ogólnie tłustych. Mimo cennych właściwości warzyw, niewskazane są np. warzywa strączkowe i wzdymające. 

Fitello - catering dietetyczny

Jeśli chcesz mieć pewność co do jakości, świeżości i pełnej wartości swojej kolacji, skorzystaj z pomocy naszego cateringu. Catering dietetyczny Fitello proponuje dużo więcej niż tylko wieczorny posiłek - specjaliści mogą przygotować jedzenie na cały dzień. W ofercie znajduje się: 

Jedz kolację i dbaj o zbilansowaną dietę

Świadomość zdrowego stylu życia i wiedza na temat posiłków, które warto jeść wieczorem jest ważna. Często jednak zdarza się, że brakuje czasu na ich przyrządzenie, a nawet zaplanowanie. W takich sytuacjach warto korzystać z cateringu dietetycznego - Fitello zapewnia różne rodzaje diet i bezpośredni dowóz do domu przez 6 dni w tygodniu (niedzielna porcja przywożona jest wraz z sobotnim posiłkiem). Rozsądnie przygotowane posiłki przed snem korzystnie wpływają nie tylko na odżywienie organizmu, ale też głęboki i przyjemny wypoczynek - bez dolegliwości ze strony układu pokarmowego. 

Dodaj komentarz